Oznanila 21.11.2021

TO NEDELJO ZAČNEMO TEDEN KARITAS! SLEDIMO DOGAJANJEM PO MEDIJIH. ZARADI KORONE – BO MARSIKAJ POTEKALO OB OMEJITVAH. SLOVENSKA KARITAS PONOVNO PROSI ZA POMOČ NAŠIM, DOMAČIM DRUŽINAM. STISKA JE ZA TOLIKO DRUŽIN VSE BOLJ HUDA. PODRAŽITVE ŽE PEHAJO DRUŽINE V VELIKE STISKE. ODPRIMO SVOJA SRCA IN DENARNICE. VSAK DAR ŠTEJE OGROMNO! TUDI OTROCI STE NAPROŠENI, DA SE ODPOVESTE KAKŠNI DOBRINI, DA
DARUJETE SVOJ PRIHRANEK ZA OTROKE V VELIKI STISKI. KAKOR ŽE VRSTO LET – SE 2/3 DARU POŠLJE NA ŠKOFIJSKO KARITAS – 1/3 PA OSTANE ZA DOMAČO KARITAS. HVALA ZA VSAK DAR! KORONA DELA SVOJE… ZARADI TEGA BODO STVARI ZELO OMEJENE. KDO VE, ČE BOMO LAHKO UBEŽALI POPOLNEMU ZAPRTJU DRŽAVE…!?

Molimo za konec kovida!

»Karitas« se ne sklanja in tudi množine nima!

PO 22/11 ŠENTANEL +Klemen Miler 17.00

MEŽICA (Cecilija) PO NAMENU 18.00
TO 23/11 Kolumban + st. Piko, +Fridl in +Franc 8.00
SR 24/11 Krizogon Oglejski. Muč – NI SVETE MAŠE
ČE 25/11 Katarina Sinajska za+Domijeve 17.00
PE 26/11 Valerijan Ogl. Za dva+ Edvarda Plaz 17.00
SO 27/11 Mode. in Virgil +Kumprej Ivan + Adamovi 17.00
PRVA ADVENTNA NEDELJA – NEDELJA KARITAS!
ŠENTANEL za župljane 8.00
MEŽICA za+ Kristijana Ladinika in vse tam umrle 9.30

Lahko si že (ŠE) nabavite:

PRATIKA 2022 …………… 6,50 €
MARIJANSKI KOLEDAR 2022 …………… 2.50 €
STENSKI LIST – KOLEDAR 2022 …………… 0,70 €
———————————————————————————–
ZA VSTOP V CERKEV MORATE IMETI S SEBOJ POTRDILO P C T! ALI DRUGA VELJAVNA POTRDILA O TESTIRANJIH! OSEBNA IZKAZNICA NAJ BO ZRAVEN!

EVROPSKO SREČANJE MLADIH V TORINU
28. 12. 2021 – 1.1. 2022
Več informacij in prijave na
www.katoliskamladina.si/esm
ZELO –ZELO –ZELO PRIPOROČAM!

VEČER MLADIH OB KRIŽU – NA RAVNAH
Sobota, 27. 11. 2021. Začetek ob 16.00
17.00: molitev, slavje
18,30: mladinska sv. maša
19,30: druženje
priložnost za sveto spoved
prenos na Facebook strani DOM

»ALI HOČETE TUDI VI ODITI?« (Jn 6,67) 21. NAVADNA nedelja – 2021

V drugem berilu današnje, 21. navadne nedelje, nas nagovori apostol Pavel.
Besedilo je vzeto iz 5. poglavja pisma Efežanom. »Bratje in sestre, iz
strahospoštovanja do Kristusa se podrejajte drug drugemu. Žene naj bodo
podrejene svojim možem kakor Gospodu, mož je namreč glava ženi, kakor je
Kristus glava Cerkvi, svojemu telesu, ki ji je odrešenik. In kakor je Cerkev
podrejena Kristusu, tako naj bodo v vsem žene možem. Možje, ljubite svoje
žene, kakor je Kristus ljubil Cerkev in dal zanjo sam sebe… (…) Tako so tudi
možje dolžni ljubiti svoje žene kot lastna telesa. Kdor ljubi svojo ženo, ljubi
sebe.«
Misli in besede, ki kar kričijo po revoltu »emancipirane« žene. Pavel sili ženo, v
odnosu do moža, direktno v »sužnjo«, tja za lonce in štedilnike v objemu plenic.
»Nobenega prostora in časa« za njeno samopodobo in možnost osebne kariere
in dostojanstva. Samo suženjstvo v rojevanju otrok in vzgoji doma za zidovi.
Nepomembnost in anonimnost matere in gospodinje. Kar slišim in vidim
škripanje z zobmi po naših cerkvah, ko se bo poslušalo to berilo.
Če Pavel primerja zakon med možem in ženo – skrivnostni povezavi med
Kristusom in Cerkvijo. Je mogoče dati skupnemu življenju moža in žene še bolj
veličasten odtis življenja Svete Trojice? Ko živim odnos nenehnega podarjanja
med dvema osebama, ko je slast dajanja najvišja oblika slave in zahvale, ko je
podarjanje, izgorevanje sveče, njen edini namen obstoja. »Umiranje na
obroke.« Je potem pomembno, če sem v primeri telesa glava ali srce. Oba sta
eno telo. Kaj si »lahko privošči« glava brez srca. Kaj si »lahko privošči srce«
brez glave…? Oba sta – drug brez drugega – mrtva in neuporabna. Zaradi tega
je nesmiselno govoriti, kaj je bolj pomembno za skladno življenje človeka v
telesu in v duhu. Če je nekdo pripravljen umreti za mene, in to je Kristus že
storil v velikonočni drami in veselju vstajenja.
Potem mi ostane še ena sam zahvala in slavljenje za prejete darove večnega
življenja. Življenje dobi tako globok smisel- hvaležnost in upanje me more in
mora dvigniti nad sivino našega vsakdana.

Prav to se dogaja v današnjem Evangeliju. Jezus govori o srčiki božjega
kraljestva, ki je On sam. Evharistični govor v Kafarnaumu doseže svoj vrhunec.
Jezus ne popušča z jasnostjo oznanila Božjega kraljestva. »Trda je ta beseda,
kdo jo more poslušati?« (Jn 6,60) Jezus jasno čuti nasprotovanje onih, ki ga
poslušajo. Nič se ne umika. »Magnet« odhajanja od njega je vse močnejši. »Po
tistem je mnogo njegovih učencev odšlo in niso več hodili z njim.« (Jn 6,66)
Mogoče je to eden najbolj grenkih trenutkov v Jezusovem življenju… Nekdo, na
katerega si že računal, da bi lahko naslonil svojo glavo na njegova ramena, tik
pred koncem ne razume bistva stvari in dogajanja… Preprosto zapusti oder
življenja. Pahnjen si v samoto in osamo.
Tu je zatrepetal Jezus Kristus v vsej svoji ranljivosti. Ni bolj ranljivega Bitja v
vesolju, kakor je vsemogočni, troedini Bog. Lahko bi rekli z nekim grafitom iz
Skandinavije: »Vsemogočni – Nesposobni.« Da, »Bog je ljubezen.« Bolj ko
ljubiš, bolj si krhek in ranljiv. Zaradi tega doseže razodevanje Boga svoj vrhunec
na Kalvariji. Vsemogočni je pribit na križu. Prostovoljno je utihnil pred našo
slepoto oholosti in hudobije. On ne zmore nobene prisile nad človekom. Jezus –
Bog in Človek hkrati. Nam enak v vsem, razen v grehu. Zatrepeče v vprašanju:
»Ali hočete tudi vi oditi?« (Jn 6,67) Ni to bolečina očeta, ki gleda za mlajšim
sinom s solzami v očeh, ko mu je zabodel nož v hrbet, ko odhaja v svet s svojo
polovico dediščine…!?
Verjetno je bil vsaj majhen »obliž« za Jezusovo bolečino, ko mu Peter jasno
odgovori: »Gospod, h komu naj gremo?« (Jn 6,68)
Seveda je to vprašanje usodnega pomena tudi za mene osebno. Ali bom tudi jaz
odšel iskat srečo drugam – mimo Kristusa – kjer ne bo potrebno nositi vsak dan
svojega križa za Njim – kjer se ne bo potrebno pustiti vreči kakor zrno pšenice v
zemljo, da bi vzkalilo – preko umiranja- v novo zrnje. Kjer ne bo potrebno biti
goreča sveča, ki umira na obroke, da podarja luč in toploto ljudem v temi in
mrazu našega egoizma…
Ljudje terjajo, tudi znotraj Cerkve »posodobitve.« Je to težnja in zahteva, da
dosežem velikonočno alelujo – brez velikega petka? Ni »sodobnega«
krščanstva, ki bi lahko bila hoja za Kristusom – brez bolečine in trpljenja…
Kdor to misli in pričakuje »ne križano« krščanstvo – ne pozna Kristusa, ne
Cerkve, ne življenja svetnikov. Tako na koncu kličem z apostolom Petrom:
»Besede večnega življenja imaš in mi trdno verujemo in vemo, da si ti sveti od
Boga.« (Jn 6,69) PONOVLJENA MISEL IZ SREDINE LETA 2021

Ta vnos je bil objavljen v Obvestila. Zaznamek za trajno povezavo.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja